Tzv. Ad-Blue, prípadne SCR systémy, majú na naftových motoroch za úlohu pomáhať znižovať emisné hodnoty a tým dodržovať európske i svetové emisné normy.
Tzv. Ad-Blue, prípadne SCR systémy, majú na naftových motoroch za úlohu pomáhať znižovať emisné hodnoty a tým dodržovať európske i svetové emisné normy.
V súčasnej dobe sú tieto systémy v kombinácii používania tzv. Ad-Blue kvapaliny (inak „močoviny“) a DPF filtrov.
Výrobcovia motorov však majú povinnosť zamedziť prevádzku na strojoch, kde tento systém nefunguje správne. Preto je kvalita Ad-Blue zásadná a pribežne dochádza k meraniu jej kvality a tým aj účinnosti.
Aby boli zachované všetky jej dôležité vlastnosti, nesmie byť kontaminovaná nečistotami, prípadne inou chemickou látkou.
Preto sú v týchto systémoch používané kvalitné filtračné materiály.
Jednoduchý prehlaď používaných filtrov pre konkrétne stroje PistenBully a Reform podľa typu stroja:
PistenBully 100 | |
PistenBully 400, 600 | 5303604/UF101, VF106 |
Reform Metrac H | |
Reform Mounty |
Ad-Blue filtre Fleetguard UF106 | ø 43 mm, v 68 mm |
---|