Ako sme si užili slávnostné odovzdávanie nových strojov
Na konci minulého roku sme zvíťazili v súťaži, ktorú vyhlásila slovenská Národná diaľničná spoločnosť. Predali sme tak naraz desať nových strojov z radu Reform Metrac H7 RX. A teraz, vo februári tohto roku, prišiel čas ich odovzdávania novým majiteľom.
Bol z toho malý rituál
Odovzdávanie strojov prebiehalo na SSÚD Bratislava. Tu sa zišli vedúci pracovníci Národnej diaľničnej spoločnosti, zástupcovia všetkých diaľničných stredísk a tak isto aj zástupcovia spoločnosti ŽIVA SK.
Odovzdávanie tak veľkej sady nových strojov má vždy svoj špecifický štýl a priebeh. Vieme to, nerobíme to prvý krát. V hlavnej úlohe sú tu stroje a ich profesionálni a amatérski fotografi. Najdôležitejšie je preto vybrať to správne miesto, niečo ako catwalk, kde by to strojom naozaj pristalo. Je to zaujímavé, ako sa množstvo vie premeniť na kvalitu. Keď dobre prezentujete jeden stroj, môže to byť krásne, ale keď ich postavíte vedľa seba desať, niečo sa zmení. Pohľad na to množstvo, na tie farby, na tú rozpohybovanú a vytvarovanú hmotu, premení priamočiaru krásu na silný emočný zážitok. A tak to bolo aj tu v Bratislave.
Počiatočná hanblivosť hostí opadla ihneď po tom, čo uvideli ten dlhý rad vystavených strojov. Ľudia sa rozišli po ploche, a skoro každý si vytiahol svoj mobil, aby si ten vizuálne pôsobivý obraz vyfotil alebo natočil. Šoféri z jednotlivých diaľničných stredísk chodili okolo strojov ako maškrtní kocúry a skúšali tipovať, ktorý z nich pôjde za chvíľu tam k nim, do Martina, Trnavy, Prešova, Galanty, Novej Bane, Zvolena, Mengusoviec a Košíc.
O tom, kam ktoré stroje pôjdu, vedel najviac Norbert Havran, ktorý za TopKarMoto viedol odovzdávajúcu a administratívnu procedúru. Odbavovanie a odovzdávanie nových strojov prebiehalo hladko, ale nijako zvlášť rýchlo. Obsluhu strojov a vedúcich stredísk bolo potrebné dôkladne zoznámiť s ovládaním, nastavením a s údržbou nových strojov. To mal na starosti Pavol Belan, náš servisný mechanik.
A zajtra už bude obyčajný pracovný deň
Stroje značky Reform sa používajú v Národnej diaľničnej spoločnosti už veľa rokov. Najčastejšie ich tu využívajú na údržbu a mulčovanie násypov okolo diaľnic. Vodiči ich preto dobre poznajú a na stroje z radu Metrac H7RX sa už veľmi tešili. Ani nám to nemuseli hovoriť. Tá úprimná radosť, keď si preberali nové stroje, im bola vidieť na očiach.
Do práce sa s novými Reformami pustia hneď na jar. A budú jej mať dosť a dosť. Slovenská diaľničná spoločnosť sa totiž stará o viac ako 39 miliónov metrov štvorcových plôch lemujúcich diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku.