My sme tí traja noví

 

Od prvého apríla sa bude na Slovensku starať o predaj a servis strojov značky PistenBully spoločnosť TopKarMoto. Ale to už asi viete. Máme ale novinku, ktorá sa k vám asi zatiaľ nedostala. Tím našich slovenských servisných mechanikov sa skokovo rozšíril. V januári k nám prišli hneď traja noví profesionáli. Aby ste vedeli, kto sa bude u nás o vaše stroje starať, napadlo nás, že ich trochu vyspovedáme.

 

 

Róbert Krištofiak

 

Pekný deň Róbert, poviete nám, ako ste sa dostal k práci servisného mechanika? 

Mám 20-ročné skúsenosti s opravami strojov všetkých druhov a značiek. Začínal som ako mechanik lesnej techniky, servisoval som veľké ťažké poľnohospodárske stroje, ale aj malé motorové píly. Vyskúšal som aj prácu ako živnostník.


Prečo ste sa rozhodol pracovať v spoločnosti TopKarMoto? 

Udrelo mi to do očí na internete. Raz som narazil na inzerát, v ktorom bolo, že TopKarMoto hľadá servisného mechanika. A viete, čo ma v tej chvíli napadlo? To bude skvelé. Spoznám nových ľudí, nové stroje, nebudem len na dielni, ale aj v teréne. Okamžite som sa rozhodol, že sa prihlásim. A vyšlo to, som tu a užívam si to.


Vidíte, išlo to rýchlo. Aké sú vaše prvé pocity a postrehy. Ako sa vám u nás páči?

Všetko na mňa zatiaľ pôsobí výborne. Páči sa mi celkový štýl TopKarMoto. Páči sa mi, že každý servisný mechanik tu má svoje portfólio klientov, o ktoré sa stará. Celkovo som nadšený z toho, čo som tu videl, ako je to tu zorganizované.


Ktorý stroj ste už opravoval, ako prebiehal Váš prvý servisný zásah?

Prvá oprava prebiehala na Slovensku. Spoločne s Paľom Belanom sme na dielni rozoberali stroj Reform Metrac. 
Ďalšie skúsenosti som získaval v Čechách, v materskej spoločnosti. S Radkom Kopeckým sme vyrazili na servis k zákazníkovi do Poľska. V ski- areáli CzarnaGóra sme opravovali stroj PistenBully 400. Tá oprava bola zábavná, servisný zásah sa totiž odohrával na parkovisku medzi lyžiarmi. Stále sme boli obklopení hlúčikom zvedavých divákov. Niektorí občas aj kibicovali. 
Na ďalší výjazd som išiel s riaditeľom servisu na Horní Mísečky. S Honzom Kosekom sme tam opravovali rolbu PistenBully 600 W. Najskôr som menil relé stieračov a potom sme spoločne s Honzom preinštalovali softvér.


Na čo sa najviac tešíte? Aké máte očakávania?

Jednoznačne sa teším na to, že sa naučím zase niečo nové. A tiež sa teším na to, že sa pozriem na miesta, o ktorých by ma ešte pred mesiacom vôbec nenapadlo, že ich niekedy uvidím.

 

 

Richard Čumpelík

 

Richard, a ako ste sa vy dostali k opravám strojov?

Začínal som už ako 14-ročný chlapec, keď sme sa s kamarátom púšťali do opráv všetkého možného. Pamätám si, že už na strednej škole som opravoval auto svojmu učiteľovi. Mám skúsenosti s menšími strojmi, ale aj s ťažkou nákladnou technikou. V odbore pracujem už dvadsať rokov. A verte alebo nie, stále ma to baví tak ako na začiatku. Asi je to môj osud.


Kto vás toho v odbore najviac naučil?

Som skôr samouk, aj keď veľa skúseností a informácií som získal od svojich starších kamarátov, skúsených mechanikov. Myslím, že najviac som sa naučil pri opravách, s ktorými som si na začiatku nevedel rady. Nenechal som sa odradiť neúspechom. Vŕtal som sa v tom tak dlho, kým som na tú chybu a jej odstránenie neprišiel. To bola asi moja najväčšia škola.


Prečo ste sa rozhodol nastúpiť do TopKarMoto, lákali Vás rolby?

Táto technika sa čiastočne spája s prírodou. Milujem off-road, je to pre mňa určitý životný štýl. Nechcem byť zavretý v dielni, potrebujem k životu voľnosť, cestovať, spoznať nových ľudí, získať skúsenosti a spoznať svet. Myslím, že tu sa to všetko dá spojiť.


Čo nové ste sa u nás už naučil? Aký bol váš prvý servisný zásah?

Už som tu absolvoval niekoľko výjazdov za klientom. Na prvý zásah si spomínam veľmi dobre. Išiel som na neho s Honzom Kosekom, opravoval som terminál a relé na jednej šesťstovke. Išlo to až prekvapivo ľahko.

Potom som išiel so skúseným servisným mechanikom Zdeňkom Kavkom na Dolnú Moravu. Servisný zásah sme tu robili na dvoch mašinách. Na jednej sme vykonávali výmeny oleja a filtrov, a na druhej výmenu termostatu. Išlo to dobre, ale trochu na mňa liezla chrípka, a tak som si to tak neužil, ako by som inak mohol.


Ako sa Vám tie naše horské stroje páčia? Čo na ne ako servisný mechanik hovoríte?

Jednoznačne mám k týmto strojom rešpekt. Je to skutočne špičková a krásna technika. Oprava rolieb je pre mňa nová skúsenosť. Musím sa s tými strojmi ešte trochu popasovať, ale som si istý, že budeme kamaráti.

 

 

Ivan Horváth

 

Pekný deň Ivan, s akými strojmi máte servisné skúsenosti?

Ja som nazbieral veľa skúseností pri opravách ťažkej techniky. V predchádzajúcich zamestnaniach som opravoval hlavne nákladné autá, návesy, kamióny. Opravoval som stroje na dielni, ale neraz aj vonku v daždi, na slnku, na poliach a pri benzínkach.


Aký servisný zásah bol pre Vás doteraz najťažší?

Tak na to si spomínam, ako by to bolo dnes. S parťákom sme opravovali kamión, išlo o motorovú spojku. Servisný zásah sa odohrával na parkovisku v Taliansku vo Villach. Museli sme vybrať von prevodovku, jediné čo sme mali k dispozícii, boli naše ruky a náradie, ktorým bolo vybavené servisné vozidlo. Oprava nám trvala dva dni. Bola to určite skúsenosť, ktorá vás len tak nestretne.


Čo očakávate od práce v TopKarMoto? Na čo sa najviac tešíte?

Pracovať s touto technikou je pre mňa určite veľká životná zmena. Je to jednoznačne niečo nové. A ja mám novinky rád. Teším sa, že nazriem do duše týchto strojov. A tiež, že spoznám nových ľudí a nové miesta.


Ako prebehlo zaškolenie v TopKarMoto? Kto Vás školil a čo Vás najviac zaujalo?

Počiatky zaškolenia by som rozdelil na dve časti – Reform a PistenBully. Prvé školenie a získavanie skúseností prebehli na Slovensku, kde nás školil Norbert Havran a Pavol Belan. Následne prišiel z materskej spoločnosti Honza Kosek, ktorý mne a mojim kolegom pripravil niekoľkodňové teoretické a následne aj praktické školenia v Čechách. Týkalo sa to najmä strojov PistenBully. Inak ale zaškoľovanie ešte stále prebieha. Stále sa mi niekto venuje. Majú to tu v tomto smere skvele vymyslené a zorganizované.


Ako dopadla Vaša prvá oprava v TopKarMoto?

A viete, že som prvú opravu nerobil ani na Slovensku, ani v Čechách, ale v Poľsku? S kolegom Davidom Borovičkom sme sa vydali do ski-areálu do Szklarska Poręba, kde sme menili čelné sklo na jednej rolbe. Musím nás pochváliť, boli sme šikovní a práca nám išla od ruky, za hodinu sme mali hotovo.

 

 

Ďakujem Vám za Vaše odpovede a zaujímavé postrehy, a vítam Vás v našom tíme.

Petra Sedláčková, správca fanklubu priateľov horských strojov Reform a PistenBully.